Cinnamon-Swirl ProteineBrood

Cinnamon-Swirl ProteineBrood

Heerlijk zoet brood dat er ook nog mooi uitziet EN gezond is? Count us in!
Hierbij ons recept voor het heerlijke Cinnamon-Swirl ProteineBrood.

Maakt 1 brood

Ingrediënten:
– 2x Scheut Natrena zoetstof
– 2 eetlepels kaneel
– 195 gr volkoren tarwemeel
– 2 schepjes proteinepoeder (smaak naar keuze, wij gebruikten Cookies&Cream)
– 1 afgestreken eetlepel Baking Powder
– Snufje zout
– 2 eieren
– 245 gr Alpro ongezoete amandelmelk
– 85 gr appelmoes
– 75 gram Griekse yoghurt

Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 200 graden
– Spray de bakvorm in met bakspray
– Doe in een kleine kom een scheut Natrena en de kaneel bij elkaar en roer goed door elkaar
– Doe in een grote kom de meel, proteinepoeder, Baking Powder, zout en een scheut Natrena bij elkaar en roer goed door elkaar
– Mix in de keukenmachine de eiwitten (gooi de dooiers weg), amandelmelk, appelmoes en Griekse yoghurt door elkaar, doe de proteinepoeder-mix erbij en maak een glad beslag
– Vul de bakvorm met de helft van het beslag
– Sprenkel daar met een lepel de helft van het Natrena/kaneel-mengsel overheen
– Roer met de achterkant van een lepel oppervlakkig in grote kringen over het beslag zodat je kringen mengsel in het beslag krijgt
– Giet de andere helft van het beslag daar overheen
– Strooi daar de andere helft van het Natrena/kaneel-mengsel overheen
– Herhaal het roeren met de achterkant van de lepel zodat ook bovenop kringen kaneelmengsel ontstaan
– Bak voor circa 40 minuten in de oven
– Haal het brood uit de vorm en snij het op een bord in de lengte doormidden, het is nu nog nat in het midden
– Bak de 2 helften op hun kant nog 15 minuten op 200 graden (natte kanten boven)
– Laat goed afkoelen voordat je het in stukken snijdt

Het brood kan tot 3 weken ingevroren worden

Verdeeld in 6 stukken = 120 kcal per stuk
Verdeeld in 8 stukken = 90 kcal per stuk
Verdeeld in 10 stukken = 70 kcal per stuk
Verdeeld in 12 stukken = 60 kcal per stuk

 

Geniet ervan!!